Choď na obsah Choď na menu
 


Priebežné a záverečné hodnotenie

ZŠ s MŠ Hrabovec nad Laborcom na základe usmernenia MŠVVaŠ SR zo dňa 06.04.2020

týmto oboznamuje  rodičov žiakov ZŠ so spôsobom priebežného a záverečného hodnotenia.

            Základné princípy hodnotenia žiakov v čase prerušeného vyučovania v školách:

  •  zabezpečiť spravodlivosť pri hodnotení každého žiaka rešpektovaním individuálnych podmienok na domácu       prípravu a dištančné vzdelávanie,
  •  sústrediť pozornosť na poskytovanie slovnej spätnej väzby,
  •  akceptovať jedinečnosť podmienok žiakov na vzdelávanie.

Získavanie podkladov na hodnotenie

Podklady na hodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov žiakov získava učiteľ v čase prerušeného vyučovania v školách najmä z portfólií žiackych prác a rozhovormi so žiakmi, príp. konzultáciou s rodičmi. Podkladmi môžu byť projekty, riešenia komplexných úloh, samostatné praktické práce spracované žiakmi počas domácej prípravy s prihliadnutím na individuálne podmienky každého žiaka.

Zásady hodnotenia

1. Priebežné hodnotenie sa počas prerušeného vyučovania v školách nerealizuje formou klasifikácie.  Priebežné hodnotenie  bude mať preto charakter konštruktívnej spätnej väzby poskytovanej žiakom počas učenia sa. Bude mať motivačný charakter, žiakom budú pomenované chyby, ktoré robia a navrhnutý postup pri ich odstraňovaní, kde sa  budú  zohľadňovať vekové a individuálne osobitosti žiaka a kde sa bude tiež prihliadať na jeho momentálnu psychickú i fyzickú disponovanosť.

Hodnotenie bude vyjadrované slovne.

2. Pri priebežnom aj záverečnom hodnotení sa bude prihliadať predovšetkým na osobitosti, možnosti a individuálne podmienky na domácu prípravu počas prerušeného vyučovania v školách. 

3. Predmety: telesná výchova, hudobná výchova, výtvarná výchova, pracovné vyučovanie a informatická výchova nebudú hodnotenélebo podmienky v čase prerušeného vyučovania neumožňujú naplniť ciele týchto predmetov kvalitnou/plnohodnotnou realizáciou – na vysvedčení budú mať žiaci v jednotlivých kolónkach pri predmetoch absolvoval.

4. V 1. ročníku sa v čase mimoriadnej situácie priebežné aj záverečné hodnotenie bude realizovať  formou slovného hodnotenia, 2. až 4. formou klasifikácie, s prihliadnutím na predchádzajúce výsledky žiakov a tiež  na individuálne osobitosti, možnosti a individuálne podmienky na domácu prípravu, spätnú väzbu poskytovanú  učiteľom  počas učenia sa.

5. Pri priebežnom aj záverečnom hodnotení sa  zohľadní  aj sebahodnotenie žiaka.

 

Prerokované pedagogickou radou telefonicky  17.4.2020. 

 

V Hrabovci nad Laborcom 20.4.2020                                                                   Mgr. Jana Sotáková

                                                                                                                                  riaditeľka školy