Priebežné a záverečné hodnotenie
Základné princípy hodnotenia žiakov v čase prerušeného vyučovania v školách:
- zabezpečiť spravodlivosť pri hodnotení každého žiaka rešpektovaním individuálnych podmienok na domácu prípravu a dištančné vzdelávanie,
- sústrediť pozornosť na poskytovanie slovnej spätnej väzby,
- akceptovať jedinečnosť podmienok žiakov na vzdelávanie.
Získavanie podkladov na hodnotenie
Podklady na hodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov žiakov získava učiteľ v čase prerušeného vyučovania v školách najmä z portfólií žiackych prác a rozhovormi so žiakmi, príp. konzultáciou s rodičmi. Podkladmi môžu byť projekty, riešenia komplexných úloh, samostatné praktické práce spracované žiakmi počas domácej prípravy s prihliadnutím na individuálne podmienky každého žiaka.
Zásady hodnotenia
1. Priebežné hodnotenie sa počas prerušeného vyučovania v školách nerealizuje formou klasifikácie. Priebežné hodnotenie bude mať preto charakter konštruktívnej spätnej väzby poskytovanej žiakom počas učenia sa. Bude mať motivačný charakter, žiakom budú pomenované chyby, ktoré robia a navrhnutý postup pri ich odstraňovaní, kde sa budú zohľadňovať vekové a individuálne osobitosti žiaka a kde sa bude tiež prihliadať na jeho momentálnu psychickú i fyzickú disponovanosť.
Hodnotenie bude vyjadrované slovne.
2. Pri priebežnom aj záverečnom hodnotení sa bude prihliadať predovšetkým na osobitosti, možnosti a individuálne podmienky na domácu prípravu počas prerušeného vyučovania v školách.
3. Predmety: telesná výchova, hudobná výchova, výtvarná výchova, pracovné vyučovanie a informatická výchova nebudú hodnotené, lebo podmienky v čase prerušeného vyučovania neumožňujú naplniť ciele týchto predmetov kvalitnou/plnohodnotnou realizáciou – na vysvedčení budú mať žiaci v jednotlivých kolónkach pri predmetoch absolvoval.
4. V 1. ročníku sa v čase mimoriadnej situácie priebežné aj záverečné hodnotenie bude realizovať formou slovného hodnotenia, v 2. až 4. formou klasifikácie, s prihliadnutím na predchádzajúce výsledky žiakov a tiež na individuálne osobitosti, možnosti a individuálne podmienky na domácu prípravu, spätnú väzbu poskytovanú učiteľom počas učenia sa.
5. Pri priebežnom aj záverečnom hodnotení sa zohľadní aj sebahodnotenie žiaka.
Prerokované pedagogickou radou telefonicky 17.4.2020.
V Hrabovci nad Laborcom 20.4.2020 Mgr. Jana Sotáková
riaditeľka školy